Grattis Svenskan!

SVD

Morgonpressen är i regel inte lika skrytsam om framgångar som kvällspressen, men Svenska Dagbladet har verkligen fog för dagens uppslag om rekordökningen.

På vardagar har tidningen ökat sin räckvidd med hela 11 procent, enligt årets första Orvesto konsument. Även helgerna går riktigt bra, bilagorna N och K ökade med 13 procent.

SvD fortsätter satsa offensivt. I höst lanserar de ännu en helgnyhet – kultur- och livsstilsbilagan K tre dagar i rad.

Årets första Orvesto konsument hittar ni här. Dagens Media, Mediatrender och Resumé har alla skrivit utförligt om rapporten.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: