Kultur- och nöje twittrar och bloggar

NojesbloggenÄven kultur- och nöjesredaktionen har börjat blogga. Bland annat för att testa om de sociala medierna kan användas för att förbättra kundkontakten.

Nöjeschefen Mikael Forsell har länge känt att de dagliga pm:en inte riktigt räckt till för att exempelvis djupare motivera nyhetsbedömningar och berätta om stora kommande händelser.

– Vi har även behövt ett snabbare verktyg än mejlen och hoppas att Twitter kan vara en väg att gå, säger han.

Redaktionen har redan ett antal twittrande medarbetare – Daniel Åberg och Erik Helmerson bland andra – och nu har även redaktionen ett konto på Twitter.

Det ska förstås användas för att följa de personer inom kultur- och nöjesbranschen som rör sig på Twitter, men förhoppningen är också att redaktionen via mikrobloggen ska komma i snabb direktkontakt med sina kunder och på den vägen ge snabba besked om saker som rör det dagliga utbudet.

De senaste veckorna har för övrigt visat att Twitter är en utmärkt källa för information och nyheter. Kultur- och nöjesredaktionen har vid flera tillfällen snabbt kunnat göra egna texter om stora nöjesnyheter som snappats upp på tjänsten.

Läs mer på Kultur- och nöjesbloggen. Våra kunder hittar också mer info i Micke Forsells dagliga pm.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: